tisdag 9 januari 2018

Ve och fasa


Plötsligt så drabbades jag av insikten att jag glömt en bok! Skräcken! Jag visste att jag hade sett fram emot att läsa den och att det var någon författare jag läst tidigare. Jag trodde att det kanske var så att jag hade den hemma men var inte säker. Jag kom inte ihåg någonting mer, egentligen, än att jag glömt bort den! Men, sakta men säkert så hittade jag lite ledtrådar i min bokiga hjärna och efter ett tag så kom jag fram till att boken jag sökte var Belinda Bauers The beautiful Dead. Känslan av lättnad när jag kom på det!

Det är ju det här som är så himla svårt. Att hitta en metod där man inte glömmer bort titlar man verkligen vill läsa, när det kommer en sådan flod av nya böcker hela tiden. Jag måste bli bättre på att uppdatera min To-Read-List på Goodreads. Jag tror det är enda sättet för mig att få någon ordning på det här. På det viset så slipper jag ju också bära alla snabblån fram och tillbaka från och till jobbet ett antal gånger för att att jag är rädd att "missa" dem. Nyårslöfte?!? Nej, egentligen inte, men däremot en intention. Jag kör yoga-referenser rätt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar